DPD pochopilo, že rozvíjející trh požaduje nové možnost doručení, a proto se rozhodlo poskytnout nový produkt pro svoje zákazníky - tzv. DPD boxy, inovativní samoobslužné boxy, do kterých si zákazníci budou moci nechat doručit či přesměrovat svoje balíčky.
Ikdyž vytvoření vlastní sítě a infrastruktury bylo důležité pro rychlý rozvoj DPD, kapacitně vlastní sít výdejních boxů nestačila a bylo nutné ji rozšířit o již existující boxy mimo vlastní DPD boxy.
Výzvy byly jak projektové:
tak i technologické. Především navržení robustní a škálovatelné architektury, hlavním cílem bylo zachovat maximální konzistenci dat.
Našim dalším úkolem bylo vytvořit frontendový widget pro eshopy, prostřednictvím, kterého budou moci zákazníci jednoduše vyhledávat výdejní místa, včetně DPD boxů.
Komunikace v logistických systémech je řízena pomocí tzv. Track and Trace Eventů (TT-Eventů), bylo tak nezbytné zanalyzovat a správně namapovat TT-Eventy Keby do TT-Eventů DPD či si vytvořit TT-Eventy nové, vhodné pro nově vznikající produkt.
S robustností a konzistencí nám pomohli databázové transakce, frontování, retry mechanismy či Circuit Breaker.
Pro větší pokrytí jsme implementovali i napojení partnerů z Alza.cz a OxPoint. Znamenalo to propojení jednotlivých API endopointů a handlování dat.
Projekt byl celkově velice náročný na koordinaci a kooperaci 4 týmů (DPD, Qest, Keba a Creative Dock). Pravidlem byly schůzky o cca 20 účastnících, nicméně díky aktuálním možnostem z pandemie nebyl problém uspořádat schůzky online a sejít se ad hoc v takovém počtu. Jeden z našich dalších přínosů byl agilní vývoj, pomocí kterého jsme tento projekt řídili. Agilní vývoj a scrumové meetingy, kterých se zúčastňovaly i ostatní týmy nám přinesly mimo jiné benefit v podobě flexibilnějšího řešení nových požadavků.
Výsledkem je vytvoření vlastní sítě 12 boxů umožňující inovativní služby poddání (první v ČR), což zákazníci rádi využívají například k vracení zboží zpět do e-shopu.
A také rozšíření sítě samoobslužných boxů nově o více než 1000 AlzaBoxů a dalších cca 300 boxů OxPoint. S tím, že pro zákazníka zůstal proces stejný, bez ohledu na to, do jakého boxu posílá.
Naší prací tak vzrostl počet výdejních míst DPD téměř dvojnásobně na cca 3200 odběrných míst.
Copyright © 2013 - 2024 Všechna práva vyhrazena