Pro originální projekt Prezident 21 postavený na volební metodě Demokracie 21 (D21) českého matematika a podnikatele Karla Janečka jsme realizovali kompletní implementaci systému. Společnost Demokracie 21 je nám blízká, řadíme se mezi její partnerské společnosti. Tato konkrétní spolupráce vyrostla z drobné výpomoci tří pracovníků. Nakonec jsme zformovali samostatný tým, který na dotažení Prezident 21 pracoval téměř rok.
Gaming
Prezident 21
Web, Mobile
Strategii pod názvem gamifikace můžeme zařadit mezi druhy zkušenostního marketingu. Jednou z oblastí, kde je zavedení herních prvků účelné a prospěšné, je také politika, a právě za užití principů gamifikace byla vystavěna internetová hra Prezident 21. Představuje nový způsob hlasování v prezidentských volbách. V reálném čase demonstruje, jak by volba prezidenta České republiky v roce 2018 dopadla, kdyby občané snadno navrhovali kandidáty a měli k dispozici 3 kladné a jeden záporný hlas. Metoda D21 jako stavební kámen projektu umožňuje nejen širší shodu ve volbách. Upozorňuje také na zásadní kontroverze.
Vedení Demokracie 21 nejprve poptávalo krátkodobou výpomoc s implementací. Práce Qestu však následně vedla k celkovému přenesení komunikace a vývoje na nově vytvořený tým dedikovaný přímo projektu Prezident 21. Cílem Qestu bylo poskytnout podporu a řešení projektu a dotáhnout vývoj herní aplikace až k prezidentským volbám.
“Přáli jsme si být součástí důležitého projektu, ukázat jeho životaschopnost, význam metody Karla Janečka a potenciál pro další volby.” Martin Koperniech, spoluzakladatel Qestu
Poprvé developeři Qestu pracovali jako vyčleněný tým mimo vlastní prostory a pod vedením klienta. Bylo třeba se manažersky přizpůsobit a pracovat ve zcela nových vodách. Byla to ovšem také první příležitost spolupracovat s velkým zkušenějším týmem. Díky projektu Prezident 21 společnost Qest znatelně vylepšila metodiku SCRUM a její nastavení.
Z programátorského hlediska se objevily výzvy ve formě velkých a nárazových přístupů uživatelů. Pro projekt byly zásadní škálovatelnost, robustnost řešení a cloudový systém. Nově tým Qest pracoval s frameworkem AngularJS v rámci realizace front-endu.
Tým Qestu pak věnoval projektu maximum. Členové týmu řešili hlavně komplikovanou komunikaci a snažili se uzavřít propast mezi produktovým týmem a vývojem. Často před ně byly stavěny změny v zadání přímo v iteraci s prací pod rukama.
Tažení pro Prezident21 bylo úspěšné a společnost Qest je pyšná na svůj tým, který se zásadně podílel na dokončení projektu a oživení původní myšlenky a metody inovátora Janečka.
Návaly uživatelů, kteří se jali projevit své hlasovací právo prostřednictvím hry, byly několikrát iniciovány českou super star a vedoucím mužem českého Instagramu Leošem Marešem. Jeho zmínky a výzvy k volbě favoritů na sociálních sítích strhly obrovské nápory a v konečném výsledku posílily snahy vývojářů a funkčnost celého projektu.
Počet účastníků první hlasovací fáze čítal 238.218 Čechů. V průběhu 338 dní bylo nominováno 617 kandidátů. Druhá fáze odstartovala 24. listopadu 2017 a zaznamenala účast 164.867 Čechů. S výsledky internetového klání kandidátů ve hře Prezident 21 se můžete seznámit přímo na stránkách našeho partnera. Dozvíte se zde nejen to, kdo zvítězil počtem hlasů. Prezentace výsledků přehledně zobrazuje zajímavé informace o návštěvnosti webu, struktuře udělování hlasů, účasti měst a obcí a o tom, kdo byl nejkontroverznějším kandidátem.
AngularJS
Node.js, AWS, Elastic Search
Copyright © 2024 All rights reserved